Gezond leven tips over afvallen, diëten, gezonde voeding | GezondeTips.nl header image ≡ Menu

Schuine Buikspieren Trainen Thuis

schuine buikspier trainenWil jij je schuine buikspieren trainen (thuis) om de zwembandjes wat te verkleinen? Top, je bent gezond bezig want teveel vet rond je middel / buik is erg ongezond. Door onder andere het trainen van de schuine buikspieren aan de linker en rechterkant van je buik kun je het vet van je zwembandjes sneller verbranden. Lees rustig verder en ontdek de beste oefeningen om je schuine buikspieren thuis te trainen.

Schuine buikspieren trainen oefening 1

Ga lekker op je rug liggen met je knieën omhoog in een hoek van 90 graden. Zet daarbij je voeten plat op de grond. Hou je armen langs je lichaam en span je buikspieren aan. Duw je onderrug goed tegen de grond aan en kom langzaam omhoog met je bovenrug. Draai je bovenlichaam tijdens het omhoog komen door je handen naar de linkerkant van je knie

te brengen.

Houd deze positie even drie seconden vast en laat je lichaam weer langzaam terug zakken terwijl de spanning op je spieren blijft. Belangrijk is dat je onderrug contact blijft houden met de grond. Door je navel in te trekken lukt dit het beste. Adem uit terwijl je omhoog komt en in positie bent en adem in als je terug gaat.

Wissel nu af door dezelfde beweging te doen maar train nu de schuine buikspieren aan de rechterkant. Je mag de oefening voor de schuine buikspieren dertig keer herhalen als je dat lukt en probeer het drie keer in de week te doen.

Schuine buikspieren trainen oefening 2

Ga comfortabel op je rug liggen met je knieën omhoog in een hoek van 90 graden. Breng nu je beide knieën onder dezelfde hoek naar de grond rechts van je lichaam. Je onderlichaam ligt nu als het ware gedraaid of gekanteld aan de rechterkant. Kom je nog niet met je knieën bij de grond probeer ze dan zover mogelijk te draaien zodat je nog wel een beetje comfortabel ligt.

Plaats je handen losjes in je nek met je ellebogen naar buiten en kom een klein stukje omhoog met je bovenlichaam. Bij het omhoog komen blaas je langzaam uit en je houdt de positie even drie seconden vast. Laat je bovenlichaam weer rustig zakken naar de grond terwijl je inademt.

Herhaal dit tien keer en wissel dan naar de linkerkant. Doe de oefening drie keer in de week.

Schuine buikspieren trainen oefening 3

Ga plat op je rug liggen en breng je knieën recht omhoog boven de heupen terwijl je jouw voeten gekruist over elkaar hebt. Je ligt als het ware in zitpositie. Plaats je armen en handen wijd naast je lichaam. Breng nu je knieën een stukje richting je linker elleboog terwijl je de buikspieren aanspant.

Wissel dit af door de oefening ook naar rechts te doen en herhaal het 10 keer.

Train alle buikspiergroepen voor het beste resultaat

Combineer de training van je schuine buikspieren altijd met het trainen van de rechte en dwarse buikspieren voor het beste resultaat. Een complete training werkt altijd beter dan heel eenzijdig en specifiek trainen van 1 spiergroep.

Je goed getrainde schuine buikspieren zijn een belangrijke factor voor een stabiele houding maar werken altijd in combinatie met de rest van je spieren.

Alleen maar de buikspieren trainen is niet genoeg, leef ook gezond door goede voeding en lees daarom alle tips van GEZONDEtips.nl

Als de oefeningen pijnlijk zijn kun je ze beter niet uitoefenen en misschien even een arts raadplegen. Het zou kunnen dat je een blessure hebt. Door de gedraaide houding kun je namelijk snel last krijgen van je onderrug als je de schuine buikspieren traint.

email

1 comment… add one

  1. Bedankt voor dit stuk.

    Het trainen van je buikspieren is zeker belangrijk, maar als je nog een veel te hoog vetpercentage hebt kun je die tijd beter gebruiken om je op grote compound oefeningen waarbij je veel calorien en dus extra vet verbrand.

    Een combinatie van training, voeding en een flinke dosis motivatie is essentieel bij het krijgen van een sixcpack!

Leave a Comment